Saturday, September 19, 2009

aku benci malam raya

sebab aku kena balik rumah
sebab aku duduk dalam bilik sendiri
sebab aku kena makan banyak
sebab aku kena tipu
sebab aku akan teringat yang raya lepas aku pergi kampung syauqi
sebab aku kena dengar bebel enda pah
sebab nenek akan naik ke langit
sebab duit abah akan abis beli barang2 raya
sebab ibu tentu penat, aku tak tolong
sebab mama dan ayah akan balik ke kampung tanpa aku kuncupkan tangan di pagi raya

dan yang PALING aku benci malam raya ini,
aku mesti cepat kecil hati dan terasa
aku mesti akan bergaduh dengan adik lelaki aku walau niatnya untuk bergurau
dan aku MESTI menangis seorang2 dalam bilik.
macam sekarang.

dan kalau orang lain sedang sibuk bergembira, main bunga api, lempar mercun, aku tidak.
ada lah sedikit aku mengikut, namun lebihnya aku sendiri.
macam sekarang.

haih.
*diam*

aku benci juga pagi raya.
sebab nanti akan ada adegan tahan nangis.
percaya tak?

*tahan nangis*


some guys are not to be trusted.

No comments: