Monday, September 21, 2009

aku benci pagi raya

sebab along mesti siap lambat
sebab kena tunggu lama
sebab mesti akan ada adegan tahan nangis;aku benci part ni
sebab enda pah akan act dengan barang jenama
sebab enda pah tanya apa kat bibir; aku buat tak dengar
sebab baju kurung siap satu je; tak apa. ni sebab aku yang hantar lambat
sebab diaorang cerita pasal aku accident
sebab enda pah suka cerita seorang2, pastu nak semua dengar
sebab endah pah suka gurau2 bernada sindir
sebab judin suka baran dan kurang ajar
sebab abah akan marah judin berperagai sebegitu
sebab raya ni tiada yang sedondon; abah biru, along merah
sebab nenek sudah naik ke langit

dan yang paling aku benci pagi2 raya ni,
sebab endah pah akan tanya pasal syauqi dan bila aku betul2 mahu buang orang itu, ada mereka yang mengingatkan dengan nada sinis.
haih.
macam mana ni?


oh. rupanya orang itu sudah berpunya dan orang ini sudah bertunang.

No comments: